Gwarancja
- Niniejsze warunki gwarancji dotyczą wyrobów stolarki budowlanej wyprodukowanej przez: Polonis Okna Drewniane.
- Podpisanie umowy sprzedaży stolarki budowlanej oznacza zaakceptowanie warunków gwarancji.
- Gwarancji udziela się na wszystkie okna i drzwi objęte umową sprzedaży i dostarczone nabywcy, za które producent otrzymał całość wynagrodzenia. Producent zastrzega sobie prawo własności wszystkich dostarczonych towarów do chwili wniesienia całości wynagrodzenia.
- Producent udziela nabywcy gwarancji jakości na wyroby stolarki budowlanej wykonane według standardu przyjętego i realizowanego w Polonis Okna Drewniane
- Nabywca zobowiązany jest do ilościowego i jakościowego odbioru stolarki budowlanej podczas odbioru [dostawy] .
- Okres gwarancji:
konstrukcja okienna |
3 lata |
zespolenie szyb |
5 lat |
okucia okienne |
5 lat |
Powłoka lakiernicza kryjąca |
3 lata |
Powłoka lakiernicza lazur |
2 lata |
- Bieg gwarancji ropoczyna się z chwilą wydania wyrobu i dokonania odbioru , jednakże jakiekolwiek uprawnienia z tutułu gwarancji mogą być wykonane dopiero po uiszczeniu wszystkich należności na rzecz producenta .
- Gwarancją są objęte wyroby:
– składowane i magazynowane zgodnie z wymogami PN-B-05000,
– wbudowane zgodnie z instrukcją wbudowania,
– nie noszące śladów strugania i zmian konstrukcyjnych dokonanych przez użytkownika,
– w których dokonana była bieżąca konserwacja zgodnie z zaleceniami producenta.
- Wbudowanie okna powinno byc dokonane po wykonaniu prac mokrych w budynku [tynki wewnętrzne, wylewki].
- Gwarancją nie są objęte wyroby :
– z wadami i uszkodzeniami , w wyniku której została obniżona cena,
– z wadami , które pozostają niewidoczne po zamontowaniu i nie mają wpływu na jego wartość użytkowania [jak np. zarysowanie ościeżnic],
– z wadami wynikającymi z niewłaściwego: transportu, przechowywania , wbudowania lub użytkowania,
– z przebarwieniami i uszkodzeniami powstałymi na skutek pęcznienia drewna spowodowanego względną wilgotnością powietrza przekraczającą 70 %,
– z uszkodzeniami mechanicznymi,
– z rozregulowanymi okuciami [regulacje przeprowdza użytkownik],
– z uszkodzona powłoką malarską z przyczyn niezależnych od producenta [np. stosowanie niewłaściwych taśm klejących, złych środków myjących],
– z powodu wypadków losowych [powódź, pożar, dewastacja itp…].
- Producent jako gwarant zastrzega sobie prawo do oceny i klasyfikacji uszkodzeń .
- Nadużycie uprawnień gwarancyjnych i bezprzedmiotowe wezwanie pracowników powoduje zwrotne dochodzenie poniesionych kosztów , w tym zwłaszcza kosztów dojazdu oraz dniówek roboczych .
- Reklamacje pod rygorem nieważności muszą być zgłaszane w formie pisemnej z podaniem opisu i przedmiotu uszkodzeń.
- Zamawiający zapewni każdorazowo producentowi dostęp do reklamowanego produktu w celu oględzin i ustalenia usterek .
- Uniemożliwienie przez zamawiającego dostępu do reklamowanego produktu w ustalonym terminie traktuje się jako odstąpienie od reklamacji.
- Jeżeli nie było to możliwe wcześniej , usunięcie usterek nastąpi w terminie 30 dni od zgłoszenia reklamacyjnego .
- Wszelkie naprawy lub przeróbki produktu w okresie gwarancyjnym wykonane przez osoby trzecie powodują wygaśnięcie praw z niniejszych warunków gwarancyjnych wynikających.